Sunday, April 06, 2008

Kisah Pelbagai

[1] Kisah Awan




kisah ini,
kisah diawangan.
pada dua dan yang menghampiri lapan,
tiada padanya keliru atau resah.
kerana awan itu..

dah sungguh,
tidak tersangkakan,
tiba pada dua dan yang menghampiri lapan.

kisah ini.
masih panjang ceritanya,
kerana awan tak pernah berhenti satu di tempatnya.


[2] Kisah KLIBF 2008

Took leave, and went there on 4/4/08, when the ladies friend pushed me to buy a book: Surat Ungu Untuk Nuha by Noor Suraya. They highly recommended this book.. Seeing the book at first, i have this kind of look on my face. I would consider myself quite a 'heavy reader', and i touched story like this once in a while only. But as Aida stressed out i will like it, so i just give it a try. I was lucky indeed, the writer was there.. She signed the book for me with this message:


Salam sayang buat Zue Ika,
Benarkah tidak semua laut akan menemui pantai?


Kasih,
Noor Suraya.


i don't have the answer.. do you?

p/s: Aida eyes go green on me.. ahhahaha kalau tidak ibu2 mau pulang cepat, dan saya dah start sakit kepala , tentu dah minta mereka pulang dulu nak beli buku lain..

ok, ini buku2 yg saya beli..



1. A-Z Sulaman Manik (jgn tanya kenapa beli, sebab saya pun tak tahu..hahahah)
2. Siri Tokoh Cendekiawan Islam by Sulayman Fayyad:
a. Ibn Battutah Pengembara Islam
b. Ibnu'l -Awwam Tokoh Pertanian
c. Jabir bin Hayyan Ahli Kimia
d. Ibn Malaka Tokoh Ilmu Kinetik
(mmg cita2 nak kumpul kisah2 mereka ni, mana tahu boleh guna kemudian hari. buku nipis2 oklah utk orang2 yg lambat membaca macam saya:D )
3. Yang Bernama Cinta (beli nak cukupkan kuota masuk pertandingan cabutan bertuah, tapi tgk2 bahasa dia pun ok..)
4. 366 Cerita Rakyat Malaysia ( nak baca pada anak buah..hehehe tapi saya pun dah habis terbaca cerita rakyat Iran, 3 biji limau, mcm best jugak..:D )
5. Badai Semalam by Khadijah Hashim (percaya tak, hanya RM2 aje..)
6. Rona Bosphorus by Zaid Akhtar
7. Surat Ungu Untuk Nuha by Noor Suraya

Banyak buku saya tak sempat beli, buku Astronomy di MPH penuh bergambar, cuma RM40 aje. Buku Pengembaraan Ibn Battutah (nampak Hany ada beli.. hint hint * nak pinjam nanti2* ehhehe) , ingat nak cari juga buku yg Incik Rol reviewed, tak sempat cari. ada rasa nak pergi lagi, tapi tak tahu ler sempat atau tidak.. : )

Buku2 FT? saya menantikan Remaja Indigo, buku2 lain hampir semua dah ada kecuali Karbala..
Di tangan pun, banyak buku tak terbaca habis lagi.. Dibeli sejak beberapa bulan lalu adalah beberapa belas, dan baru habis beberapa.. wahahhaha adoii, baca cepat jgn tak baca..


[3] Kisah Kita

Dah buat kiraan Income Tax atau belum? Jangan lupa (termasuk yang menulis ini), tarikh tutup akhir bulan ini.. :)

12 comments:

Ummu Auni said...

dah start baca SUUN?
bila nak pergi lagi ni pesta buku?
aku stress..

ieka said...

heheh belum..baru warm-up beberapa pages lepas tu kena stop kejap.. byk kerja..

eh, kenapa ko stress? tak habis membeli ke sbb aku dpt autograph tu? hahaha

Anonymous said...

366 Cerita Rakyat Malaysia tu... dua tiga kali angkat letak, angkat letak, nak beli atau tidak untuk Adam. Rasa nak beli, tapi kalau beli terlebih bajet, walaupun duit ada. Last-last tak jadi beli. :)

Tapi menarik kan? Lain kalilah saya beli. :)

Ummu Auni said...

aku stress sebab banyak lagi buku tak beli
argh!
tension

ASaL said...

x jumpa juga kita ek.
2 hari menjelajah booth ke booth, ni le bahananya konon nak ambik kesempatan jadi representative utk fakulti beli buku, jadinya buku sendiri x dapat le nak beli dengan khusyuk dan tawaduk.
Dalam x khusyuk dan x tawaduk membeli, habis juga 300 lebih, camne ni ek...

aida said...

naik juling mata aku tgk autograf kak su tu, jelesnya

mudin, kalau kite la, susah nak jumpa buku cerita dongeng untuk kanak-kanak. hanya ada kat DBP atau utusan je. so kalau jumpa, mmg kena rembat terus.. susah o nak jumpa di lain waktu kalau bukan pesta buku

ieka said...

mudin,
tu lah rasa mcm susah nak jumpa buku tu kat luar..tu pun tertinggal satu buku Sayang oleh Azah Aziz.. teringat zaman kecik2 baca buku tidurlah intan tidurlah sayang, bacalah sayang gitu2..

aini
nak beli buku ape lagi tu? nanti if aku jadi pergi, aku sms ek.

As, yes..takde rezeki lagi. really wish to sit down and have some chit chat with u.. hahahah kalau kusyuk tu, die bukan habis membeli dah..sure tak balik tu.. btw, nak tuntut janji, mana cerita?:P

Aida
bak kata aku haritu, ko nak fotostat pastu tukar nama, pastu tampal kat buku tak? aku leh buatkan 2 kerja pertama tu..:P hahahahha gurau je eh..

Anonymous said...

apasal ko citer pasal awan ??? ko perli aku yer

ieka said...

mcm ku kenal aje si paddlepop ni :> cemana, penerbangan di awan? selamat sampai? hehe

takdeler aku tak perli ko lah..aku buat tu sebelum tau ape yg berlaku kat ko.. :P

nuun said...

Badai Semalam by Khadijah Hashim ? citer mazni yg laki die mati eksiden tuh ek? pernah dijadikan citter dalam tv tuh ek? ada jual lagik ek..rasa dah lama giler buku tuh.. masa saya darjah 4 lagik dah khatam berkali kali buku tuh :P

ieka said...

haah betul tu..betul.. sbb tu beli, classic collection.. ahaks

catatan i am nieta said...

kitorang dah beli buku kisah dongeng rakyat tu last year.. dont worry sapa yg tak sempat beli leh cari kat kedai buku.. ada nampak kat Popular..