Monday, June 26, 2006

tolong saya!

they are fighting,
between to have me here and to send me there..
far far away... i mean it is really far from the family and friends
and the probability that i will be *alone* there
and one of the concrete reason is 'i am single, high mobility'

What is WRONG for being single?

aaa.. i felt like asking one of the good bachelors to marry me (bukan kawen misyar)..
one of the friends told me to tell them that 'ada org datang merisik'
another one suggested that i printed few wedding card, put anyone's name there and inform that i am getting married by August , and when the month comes tell that 'now-i-knew-his-true-color-and-i-don't-want-him-anymore' reason.

maybe i should go to the place where good handsome single guys are lepak-ing ..err is there any?:P maybe..i should go to KLCC every now and then to find one who can become my contract-fiance? mcm cerita full house? kuang kuang kuang

aduuuh..sakitnyer kepala saya... dan dah mule merepek2 nii... aduh.. saya mau pulang begini...

7 comments:

++ hainey ++ said...

cian dia sischtaa!!~ chaiyok chaiyok!!~

Ummu Auni said...

kata ngan dia org, nak duduk dgn family. bukan mobile, there's someone waiting, insya Allah..or buatlah istikharah, mungkin ada hikmah di sebaliknya

aida said...

ieka,
istikharah ok :)

insya Allah akan dipermudahkan

ieka said...

tak dapat jumpa GM lagi haritu sbb dia ada meeting dan minta dtg kemudian, still waiting for her to call me. tatauler, semua org dah bercakap ttg perpindahan saya.. cuma saya je lum dpt info lanjut lagi.. allahu'alam. kalau itu yg terbaik, insha-Allah saya pergi walau separa hati.. nampaknyer lum dpt apa2 petunjuk lagi, yg tgh serabut ni pk nak gi beli jersey kat mana dan kaler ape.. ehheheheh

dpt tugasan utk cari lagu2 world cup, huuh penuh 18 lagu termasuk 2 lagu tema kat german ni ..

wahhhh cygal nanti mmg betul2 pakai jersey laa.. korang jgn jeles ek tgk kami beramai2 pakai jersey.. :D

ASaL said...

kene posting ke? (my guest)
i've been a away for along time from my desk and my beloved computer, (seminar, bengkel, workshop, everything yg bla, bla, bla), baru ada masa nak update blog.
betul kata kwn2 eika, istikharah, dapat petunjuk baik, ikut je, believe me, it will bring good to you for years insyaAllah.
after all being away from hometown, who knows what may come.
(kata2 org yg dah kene posting (me), hehehe, tuk menyedapkan hati).

ieka said...

oo patut la mcm tak nampak2 dah As (walhal mmg jarang pun jumpa).. adela ura2 nak transfer, tapi status still lagi hanging, tatau ape cerite di HQ tu jadi ke tidak nak hantar.. and yup, betul kata kawan2 cuma saya belum dpt petunjuk lagi.. insha-Allah tak rugi org yg solat istikharah kan:D

IeNa said...

Sian bestfren aku sorang nih..relax Tikot..ada rezeki, adalah insya Allah :)

Anyway meh sini aku hantar surat layang kat GM ko..suh dia jgn transferkan ko, nak tak?

Aku berharap2 tak jadi ler ko ditransferkan..nanti aku nk hang out ngan saper?!