Monday, June 05, 2006

Di jalanan..

Minggu ini saya bertugas di Taiping.. seminggu di sini...
Musim sibuk saya sudah bermula semula. Bakal terbang ke sana ke mari. Most probably sampai akhir bulan 8 baru dapat betul2 duduk kembali di meja sendiri.
Sekarang, 'cikgu' sedang berada di dalam kelas tapi 'cikgu' itu juga yg sdg update blog..hihi my turn to teach the respective topics will be on Wednesday, yet a lot to revise back.

Seen a number of friends becoming bloggers as well. welcoming all of you. unfortunately, because of i who is not good in managing her own time i have not able to surf much and have not able to link their blogs to mine.

I was/am too busy with my own world until i miss a lot of things.. I misses a lot of my friends' wedding days, because i forgetten the dates. (sorrie yer kenkawan yg saya tak dpt dtg weddings. Selamat pengantin baru untuk korang semua). I didn't knew that my friend was admitted for operation, didn't knew that my friend's child went for operation until the baby last day. I'm sorry, dear friends for not being a good friend. But of all, i pray that all of my friends will be in good health and live happily despite of whatever happens in their life.

Will try to update blog from time to time. Short notes, but frequent updates is better than long story but frequently not update, rite? i have few questions to share and really hope to get some feedback from my readers. Tunggu yer. :)

2 comments:

ASaL said...

nampaknya ieka dah semakin bz
teringat catitan pada seorang rakan dalam menghadapi dilema ini

"saya benci dengan kesibukan ini
ia membuatkan sy tidak punya waktu utk keluarga, kawan2 dan buat sesuatu yg saya suka
menghalang sy untuk lebih berfikir ttg manusia dan kemanusiaan
dan menjadikan diri kurang kejiwaan
dan lebih kejam
mengurangkan nilai kehambaan"

ieka said...

:) Mungkin saya pernah rasa yang lebih sibuk dari ini. Saya dah lama tak buat perkara2 yang saya suka, dah jarang buat perkara2 yg saya selalu buat. Betullah tu kata awak As, tapi saya tak benci dgn kesibukan sbb alHamdulillah byk perkara ttg kesibukan yang selalu membuatkan akhirnya saya dapat sesuatu yg baik.

Cuma rasa bersalah tu memang ada..sebab kesibukan memang selalu mengurangkan nilai kehambaan dalam diri saya.. :)