Thursday, October 12, 2006

Ramadhan 19th: alHamdulillah

Alhamdulillah..
- Perkara pertama yang terdetik di hati saya bila pertama sekali membuka mata. Betapa Allah telah memberikan sekian banyaknya nikmat dan masa untuk saya pada kehidupan ini.

Dalam perjalanan tadi, tiba2 saya teringatkan teman2 lama di Kampus dulu. Mereka yang telah bekerja bersama2 saya, yang menjadi anak-anak buah saya dalam aktiviti kampus. Alhamdulillah saya fikir betapa beruntungnya saya dapat mereka yang komited dan sanggup bersama2 saya.

Mungkin saya pernah menjadi seorang ketua, dan mungkin saya bukahlah seorang ketua yang baik. Ada janji2 yang saya terkilan tidak dapat tunaikan, samada untuk peserta2 program saya atau untuk committees saya.

APa yang diberikan kepada saya membuatkan saya sentiasa ingat bahawa bukan mudah menjadi seorang ketua. dan ketua selalu perlu membuat keputusan - the best they think will benefits all. Dulu saya tidak penalize orang atas kesalahan mereka-dan penjelasan yang baik telah diberi, tapi once they started to create 'havoc' - saya akan menjadi keras terhadap mereka.. apa2 pun yg terjadi saya tidak akan memberikan apa2 sokongan kepada mereka.. Ada sedikit unsur emotional, tapi saya tak usik org dulu kan:D

Saya pasti ada juga kata2 saya yang agak tegas dan critical. kalau ada mereka yang terasa dengan saya, dan mereka ada membaca tulisan2 ini saya minta maaf setulus hati. Tugas dan tanggungjawab yang diberikan kepada saya membuatkan saya perlu jadi 'keras' dan tegas, demi mempertahankan apa yang sepatutnya. Tapi saya pasti mereka juga dapati saya boleh menjadi kawan yang baik(kan kan :P)..

Terima kasih yang tak terhingga kerana selalu bersama2 saya, menyokong dan membantu saya. terima kasih terutamanya kepada College COmmittees 2000/2001; MMU Run Committees (Student Integration Program 2000); College Festival 2001.

Ada orang kata saya suka imbas sejarah.. Mungkin tak bagus, pada mereka? Entahlah, sebab kadang2 sejarah membuatkan saya lebih berhati2 di masa depan. Sejarah membuatkan saya belajar byk perkara, dan tidak melakukan perkara2 yang tidak sepatutnya lagi. Saya cuba, sekurang2nya untuk jadi lebih baik. Insha-Allah.

Apa2 pun, terima kasih atas ucapan selamat yang diberikan. :) Selamat hari lahir juga untuk Zarid dan juga Momay (Hajar). :)

3 comments:

Anonymous said...

ika....hepi belated besday...smalam aku cari ko kat surau...nak wish la kononnya tp x jumpa....hehe so ari ni aku post la kat cni takpekan....

ieka said...

tenkiuu tenkiu.. ;)

myza said...

tenkiut kembar..hepi beday to you too. hope that this frenship will last 4 eva. muahz..