Wednesday, August 03, 2005

Demam ke tidak?

I was on MC for two-days...

Dah risau dah. mlm tadi nampak gaya mcm tak brape ok lagi. Al-Hamdulillah pagi ni dah mampu datang kerja semula.

Last time (about a month ago) i felt like having fever, went to the clinic but then the doctor said that my body temperature was normal (confused). Padahal, the nite before rasa mcm terbakar je muka and tak selesa.. tapi rupanyer temperature still 36.5 C. The doctor said i actually facing Fever Virus and gave me the medicine...

The day before yesterday, at around 9.00 am in the office, suddenly i felt like almost 'blackout'. Tibe2 terasa kepala berpusing, and everytime berdiri rasa nak pitam, tapi takde la plak sakit kepala... Dalam hati kata, "sudah, apekehal plak pepagi isnin ni". I thought i was having low blood preasure, ate few pieces of sweets. Dah kurang sket, tapi masih rasa nak jatuh2 tu.. And after about 1 hr felt the dizziness (betul ka ejaan ni?:P), i went to see the doctor. Seems like my account is active this year since i met doctors for almost every month now..isk..

The doctor asked me "Ni demam ke?". I said, "Saya rasa saya tak demam doktor". She put something on my head, and the result- unbelievable, it was 38C.. hehe demam aku ni. So i received my MC...

Macam mana ni, bila saya rasa saya demam, doktor kate tak demam. Bila saya rasa saya tak demam, doktor kata saya demam plak.. he he he.. Pening plak ngan diri sendiri... Apa2 pun puas jugaklah merenung siling semalam and tido tak henti2 (ubat doktor tu power sgt, makan je terus pengsan...)... So insha-Allah doakan hari ni dpt buat semua yg dirancang dgn baik.

12 comments:

araamy said...

ni doctor yg cute tu ke??

Ummu Auni said...

ada masa kita rasa demam macam tak demam pula

mana taknya, demam yo yo, malam jer demam, bila pagi jumpa doktor dah sihat. tapi jatuh mlm demam balik, isk isk..pernah seminggu jd macam tu

moga cepat sihat ek :)

ieka said...

rahimi..
err, doctor cute?:p
which doctor u nak referred tu? ade byk dlm ni.. :))

aini,
thanx.. aminn.. moga2.. demam kus2.. hahahah

IeNa said...

Tikot, aku selalu rasa serba salah kalau nak jumpa doctor kat klinik, sbb mmg terasa diri demam, so pergi ler klinik. Tapi biler dah sampai klinik sambil menunggu turn kena panggil tu, tetiba rasa badan dah tak panas lagi..so mcm serba salah nak jumpa doctor ker tak nak.

Hari tu rasa mcm dah nak balik dah tak nak jumpa doc sbb rasa suhu badan dah turun, tapi biler jumpa doc, dia kata my fever serious sbb dah ada infection kat throat.

Kekadang kita ni boleh terconfuse dgn suhu badan kita sendiri, kita rasa2 mcm dah ok, tapi sebenarnya biler pegi check doc dia kata demam.

Syafakillah k :) Nak aku buatkan bubur nasi mcm kat MMU dulu? ;)

ieka said...

Maybe aini was rite. semalam suhu bdn meningkat balik waktu malam, alih2 subuh dah cool down. Tgklah, kalau tak ok juga sehari dua ni gi jumpa doktor lain plak:P

thanx all atas perhatian yg diberikan. :) Sakit tu penghapus dosa juga, kdg2 rindu plak nak demam. dulu2 pun masa sek selalu sakit masa nak exam/after exam, and usually lepas tu mesti dpt result yg best. Mungkin Allah nak hadiahkan sesuatu yg lain plak. Allahualam.

btw, siti.. aku dah masak sendiri dah bubur special kite tu aritu, nak wat camne dah tinggal sensorang:))..hehe makan bubur tu tingat kat korang.. :)

Anonymous said...

k ika,
demam rindu kat jam akak kot? dah lama dah simpan jam ngan buku akak nih.. tak sempat2 nak gi atas anta even jarak 2 tingkat jek.. huhu..

kalu demam slalu saya jumpa doktor biasanya dpt mc sbb kalu demam migraine saya sumer musti datang.. akak bitaula doktor tuh demam malam jek.. doktor tu tahulah nak kasi ubat utk malam jek nanti ;)

Anonymous said...

A'kum Ika,
Actually demam ni best. boleh clearkan serabut2 dlm otak kita, disamping kifarah dosa. :)

Layan aje demam tu. Banyakkan minum air suam dan zzz..

Semoga cepat sembuh.

IeNa said...

Tikot, tingat bubur istimewa kita kat MMU dulu ek? Bestkan bubur kita tu :) Hehe, time ni rindu kat Siha pulak, apa ler citer dia kat Penang tu.

Anyway, dah ok dah demam? I can't lepak at your house for agak bz skang ni, Ahad depan bleh kot insya Allah. Kita masak lauk kesukaan aku ek? ;)

Lama tak makan, rindu :)

ieka said...

Laili,
dah sihat lah.. maybe betul kot rindu kat jam?:P

Yasser,
Wasalam. hehe byk sgt minum air dah aritu sampai tak berenti masuk toilet.:p Demam aritu ade juga hikmahnyer, dpt release kejap dr office time tense meningkat tinggi. Al-Hamdulillah dah sihat. :)

Siti,
Nak datang? Boleh je..mehler.. kalau ainul nak join kami sekali pun bleh:D err lauk kesukaan ko? ayam masak lemak cili apikah? KFC kah? hahahah *erps, bleh..tapi kena teman beli brg ok:P*

IeNa said...

Nak daging masak blackpaper :D

Ahad aku ada exam pagi tuh, balik UIA aku tunggu ko kat Giant, pastu kita pi beli bahan nak?

tm nut said...

ke ko demam windu kat aku :))

ieka said...

mungkin kot mizie.. tapi bukan rindu kat orgnyer rindu kat apa die nak belanja (iskk..makan tahun dah ni.. hahah)

ops.. no scandal pls no scandal.. this guy is engaged with one lovely lady dah..wokiehhs:P