Tuesday, February 24, 2009

Kasih Seluas Semesta 6 (akhir)

*Prolog*
Mula-mula ingat nak perbaiki dan perelokkan lagi kesudahannya.. tapi mcm takde idea, so share dulula idea asal di sini.. :)
Itu aje la..tak panjang pun kan..tapi ada org baca ke yer? :))
Kalau nak tau keseluruhan.. Baca di sini dahulu..

---------------------------------------------------------

”Jadi, kalau kita sakit juga Akak?” tanya saya.


”Bukankah Tuhan itu sangat dekat dengan kita. Dia yang akan menjaga kita, dan pastinya kalau Dia yang menjaga, kita pasti tak jatuh sakit”, balas Kakak.


Sayup-sayup saya mendengar adik memanggil pulang. Sudah hampir gelap langit waktu itu rupanya. Kakak bingkas bangun, teringat yang dia juga perlu memasak untuk makan malam itu. Sekejap lagi emaknya akan pulang, pasti bising anak dara tidak di dapur.


Waktu berjalan pulang, Kakak memeluk bahu saya seraya berbisik, ”Dia yang kasihnya seluas semesta itu adalah baginda Rasulullah S.A.W, penghulu kita, Nabi Muhammad S.A.W.”.


Dalam hati saya menyemat ikrar, ingin tidak mendapat sakit buta supaya masih dapat melihat warna-warna lukisan. Saya akan belajar untuk menjadikan kasih saya seluas semesta, supaya nanti saya juga dapat bertemu dengan dia, yang kasihnya seluas semesta itu...

No comments: