Friday, December 01, 2006

Pergi

Saya dah lama tak rasa macam ni.
Kadang2 sgt saya rasa. Kadang2 saya fikir rasa sebegitu membahagiakan.
Kadang2 saya fikir rasa itu sgt sebak. Sedih sampai saya rasa saya nak nangis.
Rasa yang buat hati saya bergerisik (err ada ke mende ni dalam kamus ek? macam berdesir tu kuat sgt bunyinye.. )
Tapi airmata saya takdelah keluar lagi.
Dan takde pun berita buruk yang berlaku sekarang
Atau orang yang sakitkan/kecewakan hati saya
(organisasi tu lain cerita.. tu desir lain..)

Tapi mungkin ada hikmah yang akan menanti hadapan saya.
Mungkin ada ilmu yang Allah SWT nak anugerahkan kepada saya. Allahu'alam.


Kata orang, 'antara tanda2 orang berilmu ialah selalu rasa nak mati'. Kenapa? Tanya saya. Kata orang 'sbb orang yang berjaya ialah orang yang selalu mengingati mati'. Dalam perlu saya teliti. Tapi otak saya tak kuat berfikir dan meneliti dalam2. Saya cuma rasa, itu kata orang.

Saya fikir. Saya jarang rasa, dan saya tahu ilmu saya sgt2 kurang nak dibandingkan dgn ramai org2 di sekeliling saya. Entahlah, mungkin peringatan utk saya kalau2 satu hari jadi benar.

Awak nak kata apa2?
... :)

1 comment:

Anonymous said...

ieka, :( :(. jangan fikir bukan2