Tuesday, April 12, 2005

Patriotik

[1]
Err... saya ni kan kalau merayau kat mana2 blog kan heran betullah mesti jumpa nick Hanyff punye comment.. Dr blog bebudak, ke blog mak budak, ke blog penulis-penulis, ke blog peminat penyanyi2 sampailer ke blog doktor2 mesti ade nama die kat memana.. terkenaller sesungguh kwn saya ni ek sampai ke serata ceruk internet ade je nama die terselit:p

[2]
Mari nyanyi sesama:
(p/s: Saya pasti Incik Zainal husben Pn HanyFF pasti tersenyum baca ni.. hahahah ops!)

KRISTAL
Mesti Komited Pada Pelanggan
Dan Berusaha Sehabis Upaya
Tunjukkan Kesefahaman Tinggi
Berfikiran Terbuka Sepanjang Masa

Jujur, Ikhlas dan Dipercayai
Pada Rakan, Teman dan Semua
Amalkan Hormat Menghormati
Berkerja Penuh Dengan Dedikasi

Mari Kita Melangkah Bersatu
Sajikanlah Perkhidmatan Bermutu
Merempuh Segala Cabaran
Pasti Kita Unggul Selalu

Telekom Terus Maju Jaya
Di bawah Kepimpinan Berwibawa
Dan Dengan Kesefahaman Wajar
Telekom Kebanggaan Negara

Mari Kita Melangkah Bersatu
Sajikanlah Perkhidmatan Bermutu
Merempuh Segala Cabaran
Pasti Kita Unggul
Pasti Kita Unggul Selalu

Senilagu : Telekom Malaysia Berhad
Senikata : Telekom Malaysia Berhad

Sebenarnyer i am among the usherers on this Wednesday in conjuction of Pelancaran TM New Branding by our PM.... And we are supposed to memorize this song... hua hua hua hope that I do what I preach.. *WORLD PEACE* :p

[3]
Oh, boleh saya kongsi cerite selepas hari khamis nanti insha-Allah? Sibuk lagi.. :p

18 comments:

Hany FF said...

uiks ika,
iye ker? ika perli ekk!
:(

Hany FF said...

hiks... :P

Anonymous said...

bukan composer lagu nih SISO of Kopratasa tuh ke..

btw, ktrg kat sinih kene nyanyi lagu tuh every jumaat.. cam lagu sekolah plak.. terasa patriotik gile.. haha..

~AZK~

ieka said...

ntahler aina, ahmad yusri md yusuf tu kopratasa la kot.. errr AZK aina kan..heheh

Hany, bukan perli la.. tu tandanye awak ramai kawan. kan saya kate hebat betul kwn sorang ni.. heheh senangler nanti kalau saya nak minta tolong, dah tau dah sape leh jadi resource ek?;) keh keh keh

p/s: hany, comelnyer nufayl. giram giram...girammm hahahah:P

Hany FF said...

AZK,
composer dier bukan SISO Kopratasa...
ahmad yusri md yusuf tu suami PA GCEO kiter ler...
dia composer...lagu RTM tu pun dia yg compose gak.

Anonymous said...

aah.. saya la AZK.. haha..
eh yeke.. bukan SISO eh.. sbb hari tuh ktrg kene pi kursus kristal.. ismail nordin yg ckp siso yg buat..

ieka said...

wasalam.. yasser, terima kasih. saya ingat tak ramai yg tgk:)

Kawan2 saya yg kat dlm circle blog ni pun ada yg pergi bersama waktu tu. Mungkin perempuan yang menangis tu pun ada juga di sini:D (Maaf yer, ramai sgt kwn2 perempuan yg menangis. Maybe kena describe sket scene yg mana satu ni;). Insha-Allah boleh saya sampaikan salam pada dia )

Mesti kawan2 saya yg kat dlm ni pun rasa seronok bile dgr comment awak ni. Terima kasih sekali lagi. Moga mendapat manfaat di blog saya ini;)

ZurratulAin said...

bkn ke rancangan tuh kul 7.30am..

and i know sapa yg en yasser maksudkan tu..it was kak lin yg nangis masa kat masjid nabawi.. dia stunned sbb dpt peluang masuk raudhah dan makam rasulullah.. though saya tak tgk epi tuh, saya ingat sbb i was there too with her..

ieka said...

oo kak lin ek.. tak ingat sbb ramai sgt yg nangis termasuk siti dan jie.. heheh

wahai ummu anas, ada org kem salam kat akak ek:P

ZurratulAin said...

cehs.. cam la ika tak nangis masa tuh..tapi siti mmg sememangnya ratu air mata, tak kire la kat sana ke, dah balik sinih ke..

Anonymous said...

a'kum
Oh betul la, program tu jam 7.30 pg. Maaf tersilap.

Org tu, cameraman asyik dok focus dia aje dari mula. Program tu apprx last 2 week. Scene dlm bot jln2 kat sg nil kot. Tour guide dia student al-azhar. Isy, saya pun ingat2 lupa. Scene ke makkah dan madinah tak tunjuk. sepatutnya last wk punya program. Terkilannya.

Saya sebenarnya terigin nak beli CD ni. Ada jual ke? Kalau saya nak pegi sana, bolehla minta tunjuk ajar dpd saudari/a2 ye. Ok tq, wassalam.

ieka said...

aina, kite nangis kontrol.. time org lain tak nangis, airmata keluar sikit. time semua nangis, airmata tak keluar dah:P
kakakakak :p

ieka said...

wasalam. yaser,
if dekat sungai nil rasanyer awak maksudkan siti zurina la tu ek. Dia pakai spek kan:) Saya ade linkkan blog die CT Iena Panadol.

erm, maaflah cd tak dikeluarkan utk commercialize. maybe i can look what i can do for you, just leave ur contact number nanti mana tahu kalau saya boleh dptkan copy utk awak.

ilmu utk dikongsi. insha-Allah takde masalah utk kami semua. :) kalau berminat nak tanye kepada ahli2 kumpulan yg lain boleh emel ke visitcyber@yahoogroups.com . Ni group email utk semua team Delegasi Cyber Bumi Anbiya a.k.a. Kembara Bumi Anbiya.

wasalam.

IeNa said...

Huh, satu Malaya nampak me and Kak Lin nangis, malunyaaa huhu.

Astaghfirullah, tangisan itu kerana mengingatkan diri yang byk dosa, bercampur bahagia kerana dikurniakan rahmat ALLAH menjejak tempat yang tak pernah dimimpikan, dan dikurniakan rezeki untuk berjalan di atas bumi Tuhan agar dapat memberikan keinsafan pada diri yang sering disaluti dosa.

Hopefully tangisan-tangisan kita semua ketika di kembara itu diterima untuk membasuh dosa2 kita di sana.Amin.

Anonymous said...

a'kum,
Banggala saya dapat berkenalan dgn kalian semua dari group kemabara bumi anbiya.

Apa nak dimalukan, kalau nak tau, saya pun nangis jugak. hebatla kalian semua. Sampai terus saya search kat yahoo by typing 'kembara di bumi anbiya'. Alhamdulilah jumpa blog ni.

Tak sangka jumpa org2 nya sekali. tapi student mesir tu hebat kan. Siap hafaz Quran lagi, then baru majoring dlm course lain.

Untuk kalian semua, moga ALLAH memberkati dan meredhai perjalanan hidup kalian. INsyaallah saya akan sentiasa mendoakan kejayaan hidup kalian semua. Wassalam

IeNa said...

Barakallahufiika 'ala du'aka yasser, the same du'a juga kami pulangkan pada anda, insya Allah :)

Hany FF said...

ada jugak orang tgk siri tu ek. pagi2 tuh. hany pun tak sempat tgk walaupun ada astro kat umah. rindunya dgn bi'ah solehah tu.

yasser, thanks for the du'a. semoga mendapat kebaikan dan rahmatNYA :)

ika, siti, kak lin, aina & all adik beradik dcba (kembara bumi anbiya) lain yg baca post nih...istiqamahlah. jgn lupa, cabaran kita setelah kembali ke sini ialah utk mewujudkan bi'ah solehah di mana saja berada. berjuanglah! :)

indahnya diberi rahmat itu :)

Anonymous said...

a'kum,
ok, kalau ada cd tu bagitau saya ye. E-mail: yasser@castleteam.com.my