Thursday, January 15, 2009

Terima Kasih


AlHamdulillah..
Majlis walimah di rumah saya di Alor Gajah dan di rumah suami di Kuala Terengganu sudah selesai.

Lelah sepanjang majlis sudah beransur hilang. Bersyukur sebab ada ibubapa serta ahli keluarga yang banyak membantu. Kalau tidak ada mereka, rasanya sukar sekali saya membuat persiapan.

Terima kasih untuk setiap kedatangan, ucapan, hadiah dan kiriman salam. Ramai yang menghantar SMS meminta maaf tidak dapat hadir kerana keuzuran kesihatan, keadaan dan masa. Mungkin rezeki saya ramai yang sakit pula, apa2 pun niat untuk cuba datang saya ucapkan terima kasih banyak2.. Doakan yang baik2 untuk kami..

Pada malam membuka hadiah, terasa bagaikan wish list comes true.. Kami teka2 hadiah yang ada, tak sangka bila dibuka pembalut apa yang kami perlukan diberi tetamu. Utk seorang teman yang saya kenali berbelas tahun lalu, diselitkan pula sekeping surat istimewa untuk saya. Terharu membacanya. Terima kasih teman.

Majlis di Kuala Terengganu disambut dengan kempen pilihanraya. Asalnya tarikh dipilih adalah pada minggu ini, minggu berlangsungnya pilihanraya. Tetapi akhirnya diawalkan atas sebab2 yang lebih baik. AlHamdulillah, Dia yang mempermudahkan segala perkara. Kalau tidak pasti sedikit kecoh kerana pertembungan ini.

Gambar masih belum siap. Kami (saya) juga belum dpt melihat sebahagian gambar sendiri kerana kamera sendiri terlupa untuk dikeluarkan dalam sibuk2 itu. InshaAllah akan dikongsi bila berkesempatan, atau ada yang ingin berkongsi? :D Saya melihat blog2 Farra, Hany dan Mudin terselit sekeping dua gambar di majlis kami.. Mungkin boleh berjalan2 ke sana? :)

Sepanjang perjalanan untuk berkahwin ini, tidak dinafikan ada juga perkara2 yang berlaku. Namun seolahnya dipermudahkan segala urusan dan ada sahaja jalan keluar. Pastinya berkat doa semua, keluarga dan kawan2.. Apa pun sedang dan masih belajar menjadi orang rumah yang baik.. harap2 kelak tuan rumah juga org yg dapat saya bergantung hidup dunia akhirat :)

Terima kasih utk kali ini..

16 comments:

kimae said...

alaa xde gamba lagi erk..ala standardlaa after 2 weeks baru dpt kalau hire photographer.

selamat menempuh alam umahtangga ika..kite nantikan gambaa :)

korang dok mane je skrg nih?

eLLe said...

isk..terguna login hubby laks..huhu :P

ieka said...

hehe patutler..kompius tiba2 ur husband plak komen. :p

yer nanti kite kongsi gambar..tinggal dkt PJ la ni..mailer nak dtg rumah :D

r.o.l. said...

Salam, ieka. Maaf, takda hadiah atau surat istimewa daripada aku masa kahwin hari tu. Sekadar terima kasih yang tak terhingga kerana banyak menolong aku selama ini sebagai seorang kawan. Semoga Allah membalasnya. Kirim salam pada Che Abang.

ieka said...

isk..jgn ckp mcm tu.. dpt dtg pun dah menggembirakan hati aku.. aku pun takde tolong ko sgt bro, berkongsi cerita and pengalaman aje.. it is u who want to change or accept, not me.. :) Terima kasih laa anggap aku kwn baik ko :D

inshaALlah salam dikirim. nanti2la bile rumah dah settle sket, jemputla datang.. :D

Anonymous said...

aaaa ... muffin ....

Ummu Auni said...

adeh, aku tak sabar nak tunggu gambar ni :P

ieka said...

aaa.. pakcik ... bila mau dtg rumah? boleh terus pas kat ko.. ur wife tak bersalin lagi kah? heheh

Aini, aku pun sama :D heheh

Ummu Muhammad said...

Kak Ieka...tahniah, tahniah dan tahniah!

Maaf tak dpt hadir 3 January lalu. Suami saya ada urusan hari tu. Memang nak pergi...tp tak di izinkan Allah.

Doa saya iringi perjalanan akak sebagai seorang isteri dan ibu. Akak tinggal di mana skrg? Kalau ada rezeki dan jodoh, boleh ajak iznan gi ziarah akak.

areyou said...

ieka, congrats on ur wed. sorry tak dpt nak dtg sbb clash dgn kenduri sedara hubby. btw, semoga bahagia hingga akhir hayat.. takde plan nk buat housewarmingke? :) :)

Anonymous said...

Aminah, Amin amin... terima kasih utk doa awak :) takpelah takde rezeki jumpa di majlis akak.. sekrg dok kat PJ . boleh aje nanti kita set utk jumpa yer

ayu rumah panas tak buat kot until rumah sendiri siap. tapi pintu rumah sentiasa terbuka :p

Anonymous said...

Ko telah dimention dalam blog aku .. har har har

aida said...

tak dpt tengok gambar, dpt review NTS pun jadiklah... (sok sek sok sek ngan kak ct kat belakang)

HAHAHAH :P

Anonymous said...

udah udah ler tu honeymoon ..
update la blog pulak

ieka said...

aida, :p

mawar perindu... ? waahhaha nak tergolek tgk nickname ni.. adeh sakit perut aku.. ye la ye la..nanti aku kasi update la.. ni sibuk dgn sekolah lah :p

Anonymous said...

gambar dalam proses fnishing ya puan eika..harap bersabar...hehehe..