Friday, December 23, 2005

Imagine a Tortoise

Imagine.
The chemistry existed between 2 persons years ago.
But never being said between them.
And then, they lost contact.

Few years later, somehow the met.
They remain friends.
Year comes, year end..
Finished studying life, and start working life.
They still contacting each other.
Talking to each other.
Meeting each other.

One day they had a conversation.
Only to realize they did like each other years ago.
But he's taken.

He said, " Laa..apasal ko tak cakap dulu?"
She said, "Laa.. ko lah apesal tak tanye dulu. Aku kan perempuan, takkan aku nak cakap dulu kot. Lagipun, manalah aku tahu yg ko ada rasa apa2 kat aku"
He said, "Laa.. isk, betul jugak.. la.. kalau ko ckp dulu, mesti cerita dah lain"
She said, "Haah lah.. Jadi cerita lain kan.. "
They were laughing.

Lastly, they agreed they will be friends only. Good friends.

One day, she received SMS from him.
"I'm getting married", he said.
She smiled and replied, "Congratulation".
Later at night, she can't sleep.

*****************************************************
Cerite di atas tiada kena mengena dengan orang lain samada yang masih hidup atau telah tiada.

Nota:
1. Abg Nazri, i guess you were rite. I'm too slow, slower than a kura-kura (tortoise).

2. Aida, how i wish i have the gutts like you sometimes. Byk sgt dlm kepala aku yg difikirkan. :p

Terlepas lagi.. hahahahahahhahahah

7 comments:

nuun said...

Waaa serius... citer ni betul betul cam sebijik yang terjadi dekat somebody yang very close to me...tapi lepas tu dia jumpa org lain...and they live happily after that( kawen lah). tapi betul lah dedua kes tu kena "berani macam si dia" lah? kali pertama terlambat..kali kedua on time heheh

ieka said...

abg faizal, kite tungguler 'si dia yg berani' tu komen kot? kot2 panjang die nak ckp..ahhaha :P

aida said...

tapi jangan jadi macam cerita full house tu sudahlah.. ye tak ieka?

yg abg faizal cakap tu macam cerita mufis je.. hahahah :P

ieka said...

aku tgh pk kat mana yg jadi macam full house tu? is that watak hero dan supporting heroin tu aida?

hehe pendek je komen aida :P

IeNa said...

hehehe....aida...kes ko dah kena bedah dah ni aida..kekeke.

tau gak your story ni dulu huhu, camner aku leh tau?

hehe..rahsie :P

aida said...

watak hero ler.. kenapa lambat sgt cakap, kan dah terlepas.. akhirnya dapat balik la.. tapi lambat

ok ler, aku komen panjang-panjang sikit ler. muahahah

dalam dunia ni, aku rasa susah nak jumpa lelaki yang baik dari segi agama. kalau perempuan nak tunggu, bila nak dpt laki baik? kang tah sapa-sapa approach, bukan aku tahu pun perangai dia camna dari kaca mata aku sendiri. jadi bagi aku, aku rasa perempuan perlu buat langkah pertama. janganlah hint, percayala, orang laki ni tak fhm hint perempuan...

aku cadangkan, cakap direct jer. cam aku buat dolu-dolu la, tapi dah terlepas pertama kali, nak buat camne, terima jerlah hakikat kena reject. mmg ler malu, nak buat camna, tapi hidup kena terus gak. takkan aku nak melopong nak fikir dia ni reject aku. lagipun lain kampus, sure la tak rasa segan punya.

dan hidup aku masa tu terus jelah cam biasa.

second time, aku ingat kak qin tanya something. tapi aku jawab pun senang-senang je, malas nak serabutkan kepala.

second time, mufis lak masuk balik.. hoho, nasib baik betul. yang aku hangin tu, masa aku approach mula-mula, dia siap cakap, kalau aku cakap 2 minggu awal ke, sure aku dapat dia dan bukan ex-awek dia..

ceh, cam nak hint suruh aku masuk balik jer

ieka said...

mungkin agaknyer saitan sudah meracun pemikiran aku..hohoh
aida, as what i told u in your email.. sudah tersurat die bukan jodoh aku kan.. aku pun dah fikir masak2 sebenarnyer ada juga beberapa perkara yg kami tak boleh masuk each other tapi dengan his other half boleh masuk.

takpe.. quwatul intizor.. :P